کلمات کلیدی: آموزش, تصویری, فعال, کردن, فایروال, در, ویندوز,

آموزش تصویری فعال کردن فایروال در ویندوز 7
زمان کنونی: 03-29-2024، 03:32 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Amirmani
آخرین ارسال: Amirmani
پاسخ 1
بازدید 27510

امتیاز موضوع:
  • 116 رأی - میانگین امتیازات: 2.73
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش تصویری فعال کردن فایروال در ویندوز 7
#1
فایروال چیست؟
Firewall یا دیواره آتش، نرم افزاری است که در حدفاصل بین اینترنت و شبکه ISP و یا اینترنت و دستگاه های ما قرار می گیرد. فایروال وسیله ای است که کنترل دسترسی های افراد مختلف به یک شبکه را بر اساس سیاست امنیتی خاصی بر عهده دارد.
با برنامه ریزی و سیاستگذاری یک فایروال، کلیه دسترسی های شبکه کنترل می شود بطوریکه به برخی از درخواست ها اجازه ورود به شبکه داده و به برخی دیگر اجازه ورود داده نمی شود. یکی از اولین و مهمترین موردی که برای حفاظت از ساختمان یک اداره در نظر گرفته می شود کنترل درب های ورودی و خروجی و ورود و خروج افراد می باشد. حال اگر بخواهیم ببینیم که فایروال در ویندوز 7 فعال است یا خیر چکاری باید انجام بدهیم؟ در ادامه تنظیمات مربوط به Windows Firewall را به صورت تصویری برای شما بازدید کننده پی سی مرورگر آموزش می دهم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

1. ابتدا وارد کنترل پنل شوید.
İmage

2. بر روی آیکون Windows Firewall کلیک کنید.
İmage

3. همانطور که مشاهده می کنید صفحه مربوط به تنظیمات فایروال ویندوز من در حالت فعال می باشد. حال اگر این 2 گزینه در ویندوز شما با علامت قرمز مشخص شده است بر روی پیوند Turn Windows Firewall on or off در سمت چپ صفحه کلیک کنید.
İmage

4. کافیست برای فعال کردن فایروال تیک هر دو گزینه Turn on windows Firewall را علامت دار کنید. ممکن است از خود سوال بپرسید که فرق 2 گزینه زیر در چیست؟
اگر شما گزینه Home or work network location settings را انتخاب كنید، شناسایی شبكه به طور پیش فرض فعال می­ شود، ولی شما دیگر نمی­ توانید یك گروه خانگی بسازید و عضو آن شوید. اگر شما عضو یك دامنه گردید (از طریق كنترل پنل/سیستم/تنظیمات پیشرفته سیستم/گزینه نام كامپیوتر) و در كنترل كننده دامنه احراز هویت شوید، فایروال به طور خودكار شبكه را به عنوان یك شبكه دامنه تشخیص می­ دهد.
اگر شما گزینه Public network location settings را انتخاب کنید، گزینه مناسبی است برای زمانی كه شما به یك شبكه بی­سیم عمومی در یك فرودگاه، هتل یا كافی شاپ متصل می شوید یا از یك شبكه پهن باند استفاده می­ كنید. در این حالت كشف شبكه به طور پیش فرض غیر فعال است، بنابراین كامپیوترهای دیگر این شبكه نمی­ توانند شما را ببینند. همچنین در این حالت قادر نخواهید بود یك homegroup ایجاد كرده یا در آن عضو گردید.
İmage

آموزش نحوه بلاک کردن یا اجازه دادن به برنامه مورد نظر در فایروال ویندوز
شاید بخواهید دسترسی یک سری از نرم افزارهای نصب شده بر روی ویندوز 7 را محدود یا نرم افزارهای بلاک شده توسط فایروال را از این لیست خارج کنید. برای انجام اینکار کافیست بر روی پیوند Allow a program or feature through windows firewall در سمت چپ پیوندها کلیک کنید .
İmage

همانطور که مشاهده می کنید در کادر زیر برنامه هایی که Chekbox آنها تیک خورده است می توانند از طریق WindowsFirewall به اینترنت متصل شوند. در صورتیکه نمی خواهید نرم افزاری مثل Teamviewer به اینترنت متصل شود علامت Chekbox آن را برداشته و بر روی کلید OK کلیک کنید.
İmage

اگر لیست نرم افزار مورد نظر شما در لیست نمایش داده موجود نیست بر روی کلید Allow another program کلیک کرده و از لیست نرم افزارهای نصب شده، برنامه خودتان را انتخاب کنید.
İmage

برگرداندن تنظیمات فایروال به حالت پیش فرض
اگر از تغییراتی که اعمال کرده اید راضی نیستید بر روی گزینه Restore Defaults کلیک کنید.
İmage

قرار دادن برنامه های نصب شده در فایروال ویندوز برای جلوگیری از آپدیت
یکی دیگر از ویژگیهای اصلی Windows Firewall قرار دادن برنامه های نصب شده در فایروال ویندوز برای جلوگیری از آبدیت می باشد. همانطور که می دانید تمام نرم افزارها و خود ویندوزی که بر روی کامپیوتر در کشور ما نصب می شود کرک شده است. بیشتر برنامه های نصبی بعد از اجرا باید به سرور سایت سازنده نصب شده و از دیتا بیس اصلی بروز رسانی شوند مثل ویندوز. حال اگر نخواهید برنامه ای مثل فتوشاپ بعد از نصب به سایت سازنده جهت بروز رسانی وصل نشود بر روی گزینه Advanced settings کلیک کنید.
İmage

صفحه باز شده از سه قسمت تشکیل شده است. ابتدا در سمت چپ بر روی کلید inbound Rules کلیک کنید.
İmage

سمت راست در پنل Actions بر روی گزینه New Rule کلیک کنید.
İmage

یک صفحه همانند تصویر زیر نمایش داده می شود.
İmage

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید گزینه This program path در حالت پیش فرض انتخاب شده است. کافیست بر روی کلید Browse کلیک کرده و فایل .exe نرم افزار مورد نظر را انتخاب کنید.
İmage

İmage

بعد از انتخاب نرم افزار مورد نظر بر روی کلید Next کلیک کنید و در صفحه بعدی از سه گزینه ای که در اختیار شما قرار می دهد، Block the connection را انتخاب کنید.
İmage

در مرحله پایانی هم یک نام برای نرم افزار و اگر توضیحاتی دارید در قسمت Description تایپ کنید.
İmage

در صورتیکه به یک نرم افزار شک دارید و فکر می کنید اطلاعات سیستم شما را برای سرور ارسال می کند مراحل بالا را برای نرم افزار مورد نظر اینبار با گزینه Outbound Rules تکرار کنید.
İmage
اضافه کردن سپاس پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سوال در باره کرک کردن nod32 powerfull 1 10,661 01-23-2014، 01:18 AM
آخرین ارسال: Amirmani

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان