کلمات کلیدی: روند, تصدیق, دو, مرحله, ای, گوگل, برای, همه, حسابها, فعال, شد,

روند تصدیق دو مرحله ای گوگل برای همه حسابها فعال شد
زمان کنونی: 03-29-2024، 01:22 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Amirmani
آخرین ارسال: Amirmani
پاسخ 1
بازدید 8157

امتیاز موضوع:
  • 61 رأی - میانگین امتیازات: 2.64
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
روند تصدیق دو مرحله ای گوگل برای همه حسابها فعال شد
#1
روند تصدیق دو مرحله­ای، که از سپتامبر ۲۰۱۰ برای مشتریان سرویس Google Apps قابل دسترسی بوده است، کم کم در دسترس همه کاربران گوگل قرار می­گیرد. این ابزار ممکن است اندکی برای برخی کاربران سردرگم­کننده و ترسناک به نظر برسد، و قطعا تنظیم آن وقتگیر خواهد بود، ولی به خاطر حفاظت قدرتمندی که برای کل حساب گوگل شما و همه داده­های ارزشمند درون آن فراهم می­کند ارزش دردسرش را دارد.

تصدیق دومرحله­ای چیست؟
بیشتر سیستم­های ورود به حساب در محیط وب وقتی یک گذرواژه تایپ می­کنید و وارد می­شوید از تصدیق “تک-فاکتور” استفاده می­کنند؛ ولی اگر آن گذرواژه لو برود در معرض خطر قرار خواهید گرفت. سیستمهای امن­تر به یک گذرواژه همراه با یک کارت فیزیکی یا قفل امنیتی برای ورود نیاز دارند. به این سیستمها “دو-فاکتور” گفته می­شود، زیرا آنها به گذرواژه و یک کلید دیگر نیاز دارند، و به مراتب امن­تر هستند زیرا یک هکر احتمالا به آن کلید فیزیکی دسترسی نخواهد داشت.
İmage

سیستم گوگل از تلفن همراه شما به عنوان کارت فیزیکی استفاده می­کند. وقتی تایید دومرحله­ای را در صفحه تنظیمات حساب خود فعال کردید (اگر آن را تاکنون ندیده­اید، نگران نباشید چون گوگل در چند روز آینده آن را گسترش خواهد داد)، لازم خواهد بود که در زمان ورود به حساب، گذرواژه و یک کد امنیتی که به عنوان یک پیام متنی به تلفن همراهتان ارسال می­شود را وارد نمایید. این کد امنیتی فقط یک بار مصرف است، به همین خاطر نیازی به حفظ آن نخواهید داشت.
İmage

ممکن است فعال بودن این ویژگی در هر بار که وارد گوگل می­شوید آزاردهنده به نظر برسد، از اینرو این امکان را خواهید داشت که کد تایید را برای ۳۰ روز در حافظه کامپیوتر نگه بدارید.

برای ابزارهای شخص ثالث مانند کلاینتهای ایمیل و وسایل موبایل باید گذرواژه­های خاص-ابزار که فقط برای آن برنامه­ها قابل استفاده خواهند بود ایجاد نمایید. لازم خواهد بود تا یک بار گذرواژه­ای جدید برای هر ابزار ایجاد نمایید مگر آنکه تصمیم بگیرید دسترسی به آن ابزار یا وسیله را لغو نمایید.
اینها همه بسیار پیچیده به نظر می­رسند، ولی در خدمت یک هدف سودمند هستند – و آن فراهم کردن حفاظت ارتقایافته برای همه کاربران است.

برای کسب اطلاعات مشروح درباره روش تنظیم و استفاده از تایید دومرحله­ای، از این صفحه کمکی بازدید نمایید.
İmage
اضافه کردن سپاس پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان