کلمات کلیدی: آموزش, ویرایش, ویدیوها, در, مروگر, به, کمک, یوتیوب,

آموزش ویرایش ویدیوها در مروگر به کمک یوتیوب
زمان کنونی: 04-16-2024، 03:17 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Amirmani
آخرین ارسال: Amirmani
پاسخ 1
بازدید 7117

امتیاز موضوع:
  • 44 رأی - میانگین امتیازات: 2.7
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش ویرایش ویدیوها در مروگر به کمک یوتیوب
#1
یوتیوب یکی از محبوبت‌ترین سرویس‌های اینترنتی در جهان بوده و میلیون‌ها ویدیو را در خود گنجانده است. اما آیا یوتیوب به غیر از آپلود و مشاهده ویدیوها امکانات دیگری نیز دارد؟ آیا می‌دانستید سرویس یوتیوب دارای یک ویرایشگر ویدیو آنلاین است؟

Youtube Video Editor به عنوان ویرایشگر سرویس یوتیوب محسوب می‌شود و سال‌هاست که در اختیار کاربران قرار گرفته است. اما متاسفانه بسیاری از کاربران این ویرایشگر را دست کم می‌گیرند و به ندرت آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. با این حال قابلیت‌های این بخش یوتیوب در نوع خود کامل و کاربردی است. در ادامه به آموزش استفاده بهینه از این ویرایشگر خواهیم پرداخت.
İmage

ویرایشگر یوتیوب امکان بریدن بخش‌های مختلف کلیپ ها و چسباندن آن‌ها به هم را به کاربران می‌دهد. علاوه بر این، کاربران به کمک این بخش می‌توانند مواردی نظیر نوشته، موزیک و افکت‌های مختلف را هب ویدیو بیافزاید. از آنجایی که این ویرایشگر در مرورگر قرار دارد، تمام رایانه‌ها قادر به اجرای آن بدون ابزارهای اضافی هستند.
در یک کلام، این ویرایشگر به جای استفاده از برخی ابزارها و اپلیکیشن‌های معمولا غیر رایگان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. در مرورگر خود آدرس www.Youtube.com/edit را وارد کنید تا کار را آغاز نماییم.

افزودن فایل‌های ویدیویی و بریدن آن‌ها
در بخش بالایی گزینه‌ی Project را انتخاب کنید تا یک پروژه را آغاز نمایید. سپس متوجه خواهید شد که تمام ویدیوهای خود در یوتیوب را در سمت راست در اختیار خواهید داشت. ویدیو مورد نظر خود را به داخل کادر ویرایش بیاندازید تا کار را شروع کنید.
İmage

همچنین اگر می‌خواهید تعدادی کلیپ را به هم بچسبانید – به عنوان مثال ویدیویی کامل از تعطیلات تابسیتانی بسیازید- کافی است موارد مورد نظر خود را هم‌زمان Drag کرده و به داخل ویرایشگر بیاندازید.

افزودنی‌ها (Enhancements)
پس از انتخاب هر کلیپ در تایم‌لاین خود، منوی Qick Fixes را مشاهده خواهید کرد. در اسلایدر مربوطه می‌توانید میزان نور و کانتراست ویدیو را تنظیم نمایید، همچنین به کمک گزینه Auto-fix می‌توانید از یوتیوب را مسئول قرار دادن بهترین روشنایی برای ویدیو قرار دهید. در ضمن، امکان ایجاد حرکت آهسته (Slow Motion) در ویدیو و جتی چرخش ویدیو ها در این بخش وجود دارد.
İmage

منوی فیلتر‌ها برای کسانی که قبلا از ویرایشگرهای ویدیویی دسکتاپ و یا حتی اینستاگرام استفاده کرده‌اند، آشنا به نظر خواهد رسید. در این بخش می‌توانید یک فیلتر مناسب و مطابق با سلیقه خود برای ویدیو قرار دهید.
تب Texts نیز مطابق انتظار امکان نوشتن متون با فونت، اندازه، رنگ و… را به شما می‌دهد و در نهایت می‌توانید متن مورد نظر را در ویدیو قرار دهید. تب Audio نیز میزان ولوم ویدیو را تنظیم می کند.

افزودن عکس و موزیک
مونتاژ ویدیوها برای ویرایشگر یوتیوب کار سختی نیست. با کلیک بر روی آیکون دوربین می‌توانید عکس های پروفایل گوگل خود و یا هارد درایو رایانه را به ویدیو اضافه نمایید.
İmage

آیکون موزیک نیز در بخش ویرایش توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. به کمک این گزینه می‌توانید موزیک مورد نظر خود را نیز به ویدیو بیافزایید. متاسفانه امکان آپلود موزیک از رایانه وجود ندارد و باید از میان آهنگ‌های مجاز و از قبل مشخص شده، فایل مورد نظر خود را انتخاب و استفاده نمایید. برای این کار، موزیک مورد نظر را به داخل ویرایشگر بیاندازید.

مراحل پایانی
از آیکون ذره‌بین می‌توانید برای زوم کردن بر روی ویدیویی که ویرایش کرده‌اید استفاده کنید، این مورد برای مواقعی که قصد سانسور برخی قسمت‌ها را دارید بسیار ضروری است.
İmage

تمام آهنگ‌ها و ویدیو کلیپ‌هایی را که در مراحل ویرایش اضافه می‌کنید دارای میزان ولوم اختصاصی هستند. سعی کنید در تنظیمات این بخش با دقت بیشتری عمل کنید. پس از اتمام تمامی مراحل بر روی گزینه‌ی Publish کلیک نمایید تا ویدیو مربوطه در اکانت یوتیوب شما به عنوان یک ویدیو جدید ذخیره شود.
لازم به ذکر است که ویدیوی اصلی شما که مورد ویرایش قرار گرفت، دست نخورده در اکانت شما باقی خواهد ماند و نیازی به نگرانی در این زمینه نخواهد بود. امیدواریم کاربران یوتیوب از این مقاله بهره کافی را برده باشند.







منبع
İmage
اضافه کردن سپاس پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آموزش ورود به Safe Mode در ویندوز 10 Admin 0 7,127 06-29-2017، 11:51 PM
آخرین ارسال: Admin
  آموزش ورود به Safe Mode در ویندوز 8 و 8.1 Amirmani 0 18,133 01-07-2014، 06:52 PM
آخرین ارسال: Amirmani
  آموزش ورود به Safe Mode در ویندوز 7 Amirmani 0 19,412 01-07-2014، 06:29 PM
آخرین ارسال: Amirmani
  آموزش ورود به Safe Mode در ویندوز XP Amirmani 0 13,508 01-07-2014، 06:16 PM
آخرین ارسال: Amirmani
  آموزش ساخت ایمیل یاهو پس از حذف ایران Amirmani 0 10,104 10-13-2013، 03:43 AM
آخرین ارسال: Amirmani
  آموزش دانلود فایل های آپدیت از سرورهای دانلود Admin 0 10,954 08-31-2013، 03:19 PM
آخرین ارسال: Admin

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان