کلمات کلیدی: وداع, با, یار, پایدار, قدیمی؛, عدم, پشتیبانی, ویندوز, ایکس‌پی, از, فروردین, ماه,

وداع با یار پایدار قدیمی؛ عدم پشتیبانی از ویندوز ایکس‌پی از 19 فروردین ماه
زمان کنونی: 03-28-2024، 09:51 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Amirmani
آخرین ارسال: Amirmani
پاسخ 1
بازدید 7892

امتیاز موضوع:
  • 71 رأی - میانگین امتیازات: 2.94
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
وداع با یار پایدار قدیمی؛ عدم پشتیبانی از ویندوز ایکس‌پی از 19 فروردین ماه
#1
İmage

در صورتی که هنوز یک کامپیوتر ویندوزی قدیمی را در اختیار داشته و از ویندوز ایکس‌پی روی آن استفاده می‌کنید، بهتر است بدانید زمان خداحافظی فرا رسیده است. براساس اعلام ردموندی‌ها، این کمپانی در نظر دارد تا پشتیبانی از ویندوز ایکس‌پی را از تاریخ 19 فروردین ماه سال آتی قطع کند. این خبر بدین معنا است که از این پس شاهد ارائه‌ی بروزرسانی برای این ویندوز نخواهیم بود.

در صورتی که تمایلی به بروزرسانی سیستم خود نداشته و دوست ندارید تا مبلغی را برای تقویت سیستم یا خرید یک کامپیوتر جدید هزینه کنید، کاملاً قابل درک است. مطمئناً کنار گذاشتن کامپیوتری که شما قادرید تا کارهای روزمره‌ی خود را با آن انجام دهید، کمی آزاردهنده است.

همچنین عدم بروزرسانی برای ویندوز برابر است با آسیب پذیری در مقابل ویروس‌ها و خطرات احتمالی که مطمئناً در صورت عدم پشتیبانی از این سیستم‌عامل آن را مورد حمله‌ی خود قرار خواهند داد.

همانطور که اشاره شد، با اعلام عدم پشتیبانی از ویندوز ایکس‌پی، هکرها و افرادی که در پی سرقت اطلاعات و سوءاستفاده از این موقعیت هستند دست به کار شده و کاربرانی را که هنوز این سیستم‌عامل را مود استفاده قرار می‌دهند، زیر بار حملات خود خواهند گرفت؛ در نتیجه سیستم شما بسیار آسیب‌پذیر خواهد بود.

در صورتی که هنوز تعصب خاصی به این سیستم‌عامل دارید و می‌خوهید همچنان از آن استفاده کنید، بهتر است کامپیوتر خود را به اینترنت متصل نکنید تا از حملات انجام شده در امان باشید. همچنین اگر کامپیوتر شما بسیار قدیمی است و هر آن احتمال دارد تا سیستم همچون گذشته کار نکند، بهتر است از فایل‌های خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید.

در صورتی که از سیستم خود هر از چندگاهی برای گشت‌و‌گذار در اینترنت استفاده کرده و اطلاعات مهمی چون رمز‌های‌عبور حیاتی خود را در آن وارد نمی‌کنید، نباید چندان نگران باشید. اما در نقطه‌ی مقابل در صورتی که کامپیوتر شما اصلی‌ترین درگاه برای ورود به حساب‌های کاربری و همچنین وارد‌کردن اطلاعات بانکی شما است، پس باید به فکر مهاجرت به نسخه‌ی بالاتری از این سیستم‌عامل باشید.

اما در صورتی که نیاز به تغییر روند کاری خود داشته و باید بنا به‌دلایل بالا از ویندوز ایکس‌پی دل بکنید، چه سیستمی مناسب شما است؟

بهتر است قبل از رفتن به بازار و انتخاب یک سیستم جدید چند نکته را مد نظر داشته و براساس معیارهای استفاده‌ی خود گزینه‌های دیگری را نیز از نظر بگذرانید.

در صورتی که از سیستم خود فقط به منظور گشت‌و‌گذار در وب، تماشای فایل‌های ویدئویی، چک‌کردن ایمیل‌های خود یا ثبت تصاویر استفاده می‌کنید، تبلت گزینه‌ی مناسبی برای شما است. تبلت‌ها ابزار‌های سبک وزنی بوده و قابلیت‌های فراوانی دارند. امروزه اکوسیستم‌های مختلفی که تبلت‌های مبتنی بر آن‌ها توسعه داده می‌شوند از اپلیکیشن‌های متنوعی بهره می‌برند که سلایق طیف وسیعی از کاربران را پوشش داده و می‌توانند نظر شما را نیز جلب کنند.

هم‌اکنون تبلت‌های متنوعی از جانب تولیدکنندگانی چون اپل، سامسونگ، مایکروسافت و نکسوس وجود دارد. این تبلت‌ها شامل اندازه‌های مختلفی شده و رنج قیمتی متنوعی دارند. برخی از این نمونه‌ها فقط در نسخه‌های دارای بی‌سیم تولید شده و برخی دیگر نیز قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی را از طریق وارد‌کردن سیم‌کارت دارند. همچنین وجود انواع مختلف حافظه‌های داخلی انتخاب را برای کاربران سهل‌تر کرده است.

در صورتی که اولویت شما مطالعه‌ی انواع کتاب‌های دیجیتال و همچنین مجلات و نشریات مختلف است و در کنار آن به تماشای فیلم‌ها وسریال‌های تلویزیونی نیز می‌پردازید، بهترین گزینه کیندل آمازون است.این تبلت توسط آمازون تولید شده و همچنی اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های فراوانی برای آن پیش‌بینی شده است. می‌توان اپلیکشن‌های مختلفی را در زمینه‌ی مدیریت ایمیل، بازی‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سایر زمینه‌ها به آن اضافه کرد.

درصورتی که علاقه‌ی وافری به استفاده از پی‌سی‌ها داشته و نمی‌توانید هیچ ابزاری را جایگزین آن کنید، هنوز محصولات مناسبی در این حوزه وجود دارند. با توجه به انتقادات فراوان در مورد سیستم‌عامل ویندوز 8، می‌توانید از نسخه‌ی پیشین آن، یعنی ویندوز 7 استفاده کنید که هنوز در صدر پرکاربردترین سیستم‌عامل‌های مورد استفاده قرار دارد.

در صورتی که انتخاب شما ویندوز ۷ است، بهتر است تا یک کامپیوتر را با حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی انتخاب کنید. در صورت انتخاب کامپیوتری با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم ااین محصول یکی از بهترین گزینه‌ها بوده و قادر است تا برای مدت مدیدی نیازهای شما را برطرف کند.
İmage
اضافه کردن سپاس پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ویندوز 7 و 8 با بروزرسانی عادی به ویندوز 10 ارتقا خواهند یافت Amirmani 0 7,636 02-06-2015، 01:20 AM
آخرین ارسال: Amirmani
  ارتقا ویندوز ۸ و ۷ به آخرین نسخه ویندوز ۱۰ Amirmani 0 7,751 01-25-2015، 09:11 PM
آخرین ارسال: Amirmani
  ویندوز ۷ هم به خاطره ها پیوست؛ مایکروسافت دیگر از این نسخه ویندوز پشتیبانی نخواهد کرد Amirmani 0 7,099 01-14-2015، 02:24 PM
آخرین ارسال: Amirmani
  بروزرسانی ویندوز 8 به ویندوز 9 رایگان خواهد بود Amirmani 0 6,841 09-29-2014، 03:14 PM
آخرین ارسال: Amirmani
  رویترز: ویندوز 9 سه شنبه رونمایی می‌شود Amirmani 0 7,551 09-27-2014، 12:20 AM
آخرین ارسال: Amirmani
  مایکروسافت ویندوز ۹ را در تاریخ ۳۰ سپتامبر معرفی می کند Amirmani 0 6,887 09-19-2014، 07:14 PM
آخرین ارسال: Amirmani
  هشتم مهرماه، تولد ویندوز ۹ مایکروسافت! Amirmani 0 6,897 08-23-2014، 12:45 PM
آخرین ارسال: Amirmani
  طبق شایعات ویندوز ۹ برای کاربران ویندوز XP، ۷ و ویستا رایگان عرضه خواهد شد! Amirmani 0 6,784 08-06-2014، 12:32 AM
آخرین ارسال: Amirmani
  سهم بازار برای ویندوز ۸.۱ و XP کاهش یافت، ویندوز ۷ محبوب‌تر شد! Amirmani 0 6,909 08-06-2014، 12:29 AM
آخرین ارسال: Amirmani
  كاربران ویندوز XP غافلگیر شدند Admin 0 6,951 05-06-2014، 01:31 PM
آخرین ارسال: Admin

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان